Informacje

Indyjscy drobiarze domagają się wprowadzenia ceł antydumpingowych

Wprowadzenia 108 procentowych ceł antydumpingowych na łapy kurczęce (a także inne części nĂłg kurczęcych) domaga się Federacja ProducentĂłw Drobiu indyjskiego stanu Telangana. Drobiarze z Indii argumentują, że w Stanach Zjednoczonych i Europie łapy nie mają żadnej wartości handlowej i bez wprowadzenia mechanizmĂłw antydumpingowych miejscowi producenci odczują poważny spadek dochodĂłw.

Rynek drobiu w Indiach jest bardzo obiecujący dla największych światowych producentĂłw, ale wiążą się z nim pewne problemy. Spożycie mięsa drobiowego na osobę jest w Indiach najmniejsze na świecie i wynosi 3,75 kg, co w porĂłwnaniu z około 28,5 kg w Polsce czy ponad 42 kg w Stanach Zjednoczonych pokazuje potencjał tego rynku. Z drugiej jednak strony niezamożny konsument indyjski nie akceptuje cen satysfakcjonujących dostawcĂłw zagranicznych. Sposobem zaistnienia na rynku indyjskim dla wielu międzynarodowych koncernĂłw stały się więc łapy kurczęce.

Sprzedaż łap kurczęcych jest dla amerykańskich i europejskich producentĂłw drobiu ważnym elementem zwiększenia marży jednostkowej. Dzieje się tak dlatego, że w Europie i Stanach Zjednoczonych nie ma popytu na łapy, ktĂłre na rynkach lokalnych są po prostu niesprzedawalne. Zupełnie inaczej jest w takich krajach jak Indie, Chiny oraz kraje Azji Południowej gdzie łapy są przysmakami.