top

Aktualności

Indyjscy drobiarze domagają się wprowadzenia ceł antydumpingowych


Wprowadzenia 108 procentowych ceł antydumpingowych na łapy kurczęce (a także inne części nóg kurczęcych) domaga się Federacja Producentów Drobiu indyjskiego stanu Telangana. Drobiarze z Indii argumentują, że w Stanach Zjednoczonych i Europie łapy nie mają żadnej wartości handlowej i bez wprowadzenia mechanizmów antydumpingowych miejscowi producenci odczują poważny spadek dochodów.

Rynek drobiu w Indiach jest bardzo obiecujący dla największych światowych producentów, ale wiążą się z nim pewne problemy. Spożycie mięsa drobiowego na osobę jest w Indiach najmniejsze na świecie i wynosi 3,75 kg, co w porównaniu z około 28,5 kg w Polsce czy ponad 42 kg w Stanach Zjednoczonych pokazuje potencjał tego rynku. Z drugiej jednak strony niezamożny konsument indyjski nie akceptuje cen satysfakcjonujących dostawców zagranicznych. Sposobem zaistnienia na rynku indyjskim dla wielu międzynarodowych koncernów stały się więc łapy kurczęce.

Sprzedaż łap kurczęcych jest dla amerykańskich i europejskich producentów drobiu ważnym elementem zwiększenia marży jednostkowej. Dzieje się tak dlatego, że w Europie i Stanach Zjednoczonych nie ma popytu na łapy, które na rynkach lokalnych są po prostu niesprzedawalne. Zupełnie inaczej jest w takich krajach jak Indie, Chiny oraz kraje Azji Południowej gdzie łapy są przysmakami.

powrót