Informacje

Czy supermarkety będą unikać producentów drobiu?

Czy supermarkety będą unikać producentów drobiu?

Kilkakrotnie pisaliśmy o tendencjach występujących wśród największych amerykańskich sieci handlowych,  które zmierzają do samozaopatrywania się w mięso drobiowe. Chodzi o doprowadzenie do sytuacji, w której  produkcja mięsa będzie kontrolowana przez handel nowoczesny nie tylko operacyjnie, ale także kapitałowo. Tendencja ta kilka lat temu wydawała się ekstrawagancją jednak najnowsze informacje pokazują, że w USA  wizja marketów samodzielnie produkujących mięso drobiowe powoli materializuje się. Już w maju ruszą rekrutacje pracowników do nowo powstających zakładów  Lincoln Premium Poultry w Nebrasce. Lincoln jest  częściowo własnością jednej z największych sieci marketów Costco Wholesale Corporation. Zakłady w Nebrasce ruszą we wrześniu tego roku. Mają dostarczać drób wyłącznie dla Costco. Lokali zacja w Nebrasce  jest jedną z siedmiu kontrolowanych przez Lincoln, które będą pracować dla tej sieci marketów.