2021-12-07
Według prognoz opublikowanych w raporcie UNCTAD w nadchodzących miesiącach międzynarodowy handel będzie nadal pozostawał pod presją negatywnych skutków wywołanych przez światowy kryzys logistyczny. W konsekwencji zakłóceń w łańcuchu dostaw, zatłoczonych portów morskich i nieefektywności terminali w 2022 roku oczekiwany jest znaczny wzrost cen konsumenckich w skali globalnej. Według analityków należy się spodziewać utrzymania wysokich stawek frachtowych. Gwałtowny wzrost kosztów transportu kontenerowego jest solidnym czynnikiem osłabiającym ożywienie społeczne i gospodarcze następujące po próbie powrotu rynku światowego do „normalności” po najgorszym okresie pandemii COVID - 19. Analizy przedstawione w raporcie UNCTAD dopuszczają scenariusz, że w wyniku wzrostu stawek kontenerowych na praktycznie wszystkich szlakach handlowych – jeśli zjawisko to się utrzyma – może doprowadzić do wzrostu światowych cen importu o 11 proc. i poziomu cen konsumpcyjnych o 1,5 proc. od chwili obecnej do 2023 roku.
Copyright © 2017 Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz w Poznaniu Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja zebu.pl