Informacje

Handel weryfikuje decyzje o rezygnacji z jaj klatkowych

Handel weryfikuje decyzje o rezygnacji z jaj klatkowych

Dla kupujących jaja cena wciąż ma znaczenie. Do takiego wniosku doszły europejskie sieci handlowe, które modyfikują swoje strategie i nie już są tak jednoznaczne jak do niedawna w wycofywaniu ze sprzedaży jaj klatkowych. Bezpośrednim powodem zmiany nastawienia supermarketów jest pandemia COVID19 – to najważniejsze wnioski z monitoringu europejskiego rynku jaj prowadzonego przez Krajową Izbę Producentów Drobiu i Pasz.

- Sytuację na międzynarodowym rynku sprzedaży detalicznej jaj traktujemy jako prawdopodobną zapowiedź zmiany trendów w Polsce. Oczekujemy, że managerowie odpowiedzialni za handel marketowy w naszym kraju – podobnie jak ich koledzy w innych krajach europejskich - zrozumieją, że nie da się arbitralną decyzją o wycofaniu ze sprzedaży jaj klatkowych zmienić wyborów zakupowych konsumentów – mówi Katarzyna Gawrońska, dyrektor KIPDiP. Jako jeden z przykładów nowych tendencji w handlu nowoczesnym dyrektor Gawrońska wskazuje Wielką Brytanię. Największa w tym kraju sieć supermarketów oznajmiła, że nie zamierza – jak do tej pory planowała – handlować w przyszłości wyłącznie jajami pochodzącymi od kur mających dostęp do zewnętrznych wybiegów. W sprzedaży mają zostać także tańsze jaja, z chowów ściółkowych.

Czytaj więcej w Analizach, komentarzach i prognozach KIPDiP