Informacje

Konsumpcja drobiu wzrośnie o 16 procent w ciągu 10 lat

Konsumpcja drobiu wzrośnie o 16 procent w ciągu 10 lat

Prognozy wzrostu popytu na drób opierają się na pomyślnych prognozach makroekonomicznych na najbliższą dekadę. Wzrost zamożności społeczeństw skłania bowiem ludzi do wzbogacania swojej diety mięsem. Głównym obszarem wzrostu konsumpcji drobiu będzie Azja. Drób będzie wygrywał konkurencję z innymi gatunkami zwierząt. Szacuje się, że mięso drobiowe będzie wybierane w 41 proc. przypadków, wieprzowina w 24 proc. przypadków, wołowina w 19 proc. przypadków, a pozostałe 16 procent przypadnie na inne gatunki mięsa. Popularność drobiu nie będzie związana wyłącznie z jego ceną. Ważne będą także jego dostępność, łatwość w przygotowaniu i powszechnie akceptowany smak. Drób nie będzie także nudził konsumentów. Według niektórych źródeł, co roku pojawia się na świecie około 65 nowych produktów convenience opartych na mięsie drobiowym. Największy wzrost produkcji drobiu znów przypaść ma w udziale Brazylii.