Informacje

McDonald’s wyprzedza obrońców zwierząt?

McDonald’s  wyprzedza obrońców zwierząt?

McDonald’s  w trosce o dobrostan kurcząt  zainicjował program badawczy SMART Broiler.  Działania  podjęto we  współpracy z Fundacją na rzecz Badań Żywności i Rolnictwa (FFAR).  Wartość przedsięwzięcia w pierwszych  fazach  badań ocenia się na cztery miliony dolarów.  Celem inicjatywy, której twarzą jest popularna sieć restauracji, jest stworzenie obiektywnych narzędzi do monitoringu wskaźników dobrostanu brojlerów w całym  łańcuchu dostaw.  Nowe technologie mają nie tylko zastąpić obecne, subiektywne metody oceny dobrostanu dokonywane przez ludzi, ale również pomóc w przyszłości producentom w zwiększeniu wydajności i  rentowności produkcji.  Finalnie projekt zakłada opracowanie komercyjnych narzędzi, które będzie można  wdrożyć na całym świecie.  

Nowe pomysły McDonald’s można ocenić już nie  tylko, jako wychodzenie naprzeciw  zmieniającym się trendom konsumenckim. Sądzimy, że to sposób na uniknięcie bezwarunkowego ulegania  presji obrońców zwierząt.  Lepszą strategią rozwoju dla światowych koncernów spożywczych  może się okazać  działanie „prewencyjne”  - podejmowanie wyzwań budowania własnych standardów dobrostanu  zwierząt tak,  aby zabezpieczyć się przed przyjmowaniem w sytuacji kryzysowej  warunków narzucanych przez organizacje pozarządowe. Tym sposobem, z jednej strony firmy  mają szansę kreować własną politykę konsumencką w  kwestii dobrostanu zwierząt, a z drugiej strony chronią się przed czarnym PR-em aktywistów.