2019-04-11
McDonald’s w trosce o dobrostan kurcząt zainicjował program badawczy SMART Broiler. Działania podjęto we współpracy z Fundacją na rzecz Badań Żywności i Rolnictwa (FFAR). Wartość przedsięwzięcia w pierwszych fazach badań ocenia się na cztery miliony dolarów. Celem inicjatywy, której twarzą jest popularna sieć restauracji, jest stworzenie obiektywnych narzędzi do monitoringu wskaźników dobrostanu brojlerów w całym łańcuchu dostaw. Nowe technologie mają nie tylko zastąpić obecne, subiektywne metody oceny dobrostanu dokonywane przez ludzi, ale również pomóc w przyszłości producentom w zwiększeniu wydajności i rentowności produkcji. Finalnie projekt zakłada opracowanie komercyjnych narzędzi, które będzie można wdrożyć na całym świecie.
Nowe pomysły McDonald’s można ocenić już nie tylko, jako wychodzenie naprzeciw zmieniającym się trendom konsumenckim. Sądzimy, że to sposób na uniknięcie bezwarunkowego ulegania presji obrońców zwierząt. Lepszą strategią rozwoju dla światowych koncernów spożywczych może się okazać działanie „prewencyjne” - podejmowanie wyzwań budowania własnych standardów dobrostanu zwierząt tak, aby zabezpieczyć się przed przyjmowaniem w sytuacji kryzysowej warunków narzucanych przez organizacje pozarządowe. Tym sposobem, z jednej strony firmy mają szansę kreować własną politykę konsumencką w kwestii dobrostanu zwierząt, a z drugiej strony chronią się przed czarnym PR-em aktywistów.
Copyright © 2017 Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz w Poznaniu Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja zebu.pl