2004-09-23
Z informacji prasowej na temat preferencji konsumenckich w Niemczech zamieszczonej w „Dresdner Neueste Nachrichten”, na podstawie danych Centrali Informacji Rynkowych i Cenowych (ZMP), wynika, że na rynku niemieckim nadal przeważają zakupy jaj z systemu klatkowego.
Gazeta informuje za ZMP, że w całej sprzedaży jaj w skorupkach w okresie od stycznia 2004 r. w sklepach i na rynkach wynoszącej 2,8 mld sztuk – 54% udział miały jaja pochodzące od kur utrzymywanych w klatkach.
ŹrĂłdłem surowca do produkcji jaj farbowanych – gotowanych, rĂłwnież są głĂłwnie jaja z systemu klatkowego.
Sprzedaż jaj z innych systemĂłw utrzymania miała następujący udział: z wolnego wybiegu – 24%, z systemu ściĂłłkowego – 14%, a z chowu ekologicznego – 8%.
Ceny jaj są też bardzo zrĂłżnicowane, w zależności od systemu chowu. W pierwszym pĂłłroczu 2004 r. opakowanie zawierające 10 szt. jaj z chowu klatkowego kosztowało średnio 1,06 EUR.
Za 10 szt. jaj wyprodukowanych w systemie ściĂłłkowym konsumenci zapłacili 1,69 EUR, a za jaj z wolnego wybiegu – 1,84 EUR.
Za dziesięć jaj z produkcji ekologicznej trzeba było zapłacić aż 2,93 EUR.
EPEGA – PRESS – NEWS – Nr 34
z dnia 20 września 2004 r.Copyright © 2017 Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz w Poznaniu Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja zebu.pl