Wprowadzana obecnie reforma WspĂłlnej Polityki Rolnej na lata 2014-2020 obejmie także politykę promowania produktĂłw rolnych i rolno-spożywczych. Oznacza to zmianę zasad udzielania wsparcia finansowego na te cele. Komisja Europejska wydała w tej sprawie Komunikat Prasowy z 21 listopada 2013 r. pt. Nowa europejska polityka promowania produktĂłw rolnych i rolno-spożywczych, i przedstawiła projekt nowego rozporządzenia Parlamentu i Rady w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktĂłw rolnych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich. - http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-1139_pl.htm.
Polityka ta kierunkuje promocję europejskiej żywności wyższej jakości na kraje trzecie. Państwa członkowskie nie będą mogły finansować kosztĂłw promocji (obecnie jest to 30% kosztĂłw programu) oraz dokonywać wyboru programu. O programach promocji będzie decydować Komisja Europejska i finansować od 50-60 % kosztĂłw ich realizacji. Pozostałe 40-60% musi stanowić wkład organizacji producentĂłw z państw członkowskich – inicjatorĂłw programĂłw promocji.
Preferowane będą wspĂłlne programy promocji na rynkach krajĂłw trzecich, opracowane przez kilka państw członkowskich, a na rynkach wewnętrznych - programy promujące zalety produktĂłw uznanych w ramach europejskich systemĂłw jakości (w szczegĂłlności: Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne, Gwarantowana Tradycyjna Specjalność).
Parlament Europejski, Rada i Komisja Europejska argumentują, że wprowadzenie nowej europejskiej strategii promocji pozwoli na lepsze ukierunkowanie akcji promocyjnych. W Komunikacie prasowym Komisji z 21 listopada podkreśla się, że : „Selekcja programĂłw i zatwierdzanie ich jednoetapowo przez Komisję ma uprościć procedury i ułatwić zarządzanie programami przez unijny punkt kompleksowej usługi.