2021-09-24
Strategicznym celem rozwoju brazylijskich przedsiębiorstw drobiarskich jest produkcja i eksport kurczaków halal. Najnowsze statystyki handlu zagranicznego po sierpniu 2021 roku wskazują, że mięso halal stanowiło 40 proc. brazylijskiego eksportu drobiu. Rynek produktów halal wykazuje tendencje wzrostową z roku na rok. Rosnący popyt na tego rodzaju produkty na świecie nie wynika tylko z zapotrzebowania w krajach arabskich, ale także w innych państwach na świecie gdzie mieszka znaczna liczba muzułmanów. W opinii Brazylijczyków, Bliski Wschód i Afryka Północna są bardzo ważnymi regionami, ale zauważalny jest zwiększony popyt w tym segmencie w Chinach i w Europie. Arabia Saudyjska i ZEA pozostają największymi odbiorcami brazylijskich kurczaków halal. W pierwszej połowie 2021 roku sprzedaż eksportowa mięsa kurcząt halal wyniosła 942 tys. ton (przychód przekroczył 1,3 mld USD). Głównymi rynkami zbytu były: Arabia Saudyjska (396 tys. ton), Zjednoczone Emiraty Arabskie (239 tys. ton), Jemen (85 tys. ton), Kuwejt (73 tys. ton), Libia (64 tys. ton).
Copyright © 2017 Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz w Poznaniu Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja zebu.pl