Informacje

Brazylijskie sukcesy w krajach arabskich

Brazylijskie sukcesy w krajach arabskich

Kraje arabskie to kluczowi kontrahenci dla brazylijskich przedsiębiorców. W okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku eksport ogółem z Brazylii do państw arabskich wzrósł o 10,3 proc. do 5,7 miliardów dolarów w porównaniu do sprzedaży w analizowanym okresie roku 2022, wynika z analizy Arabsko – Brazylijskiej Izby Handlowej (ABCC). Do grona największych importerów brazylijskich towarów należeli: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Egipt, Kuwejt i Irak. Ponadto, brazylijski import z krajów arabskich osiągnął w analizowanym okresie wartość 3,521 mld USD.

Mięso drobiowe, znajduje się na liście najważniejszych towarów sprzedawanych przez Brazylię do tego regionu świata, obok najczęściej eksportowanych produktów takich jak: cukier, wołowina, kukurydza i soja. Od stycznia do kwietnia 2023 roku brazylijskie firmy wysłały na rynki arabskie drób o wartości 1,056 mld USD, a wartość sprzedaży u największych importerów wyniosła odpowiednio: Arabia Saudyjska 275,76 mln USD, Zjednoczone Emiraty Arabskie 255,15 mln USD, Kuwejt 65,42 mln USD, Katar 41,03 mln USD i Egipt 66,04 mln USD. W opinii Prezesa ABCC - Osmar Chohfi, brazylijscy eksporterzy towarów rolno – spożywczych mogą liczyć na stały wzrost popytu na oferowane produkty w świecie arabskim.  Arabsko – Brazylijska Izba Handlowa aktywnie uczestniczyła w niejednokrotnych inicjatywach i programach biznesowych w celu zacieśnienia więzi handlowych i inwestycyjnych między Brazylią a krajami arabskimi. Co więcej, w obustronnych stosunkach handlowych dostrzegany jest ogromny niezrealizowany potencjał.

Brazylijski eksport drobiu ogółem w okresie od stycznia do kwietnia roku 2023 wyniósł 1,749 mln ton, co oznacza wzrost o 12,1 proc. r/r w ujęciu wolumenowym, a w ujęciu wartościowym wzrost o 18,9 proc. do 3,413 mld USD. W samym tylko kwietniu sprzedaż eksportowa drobiu z Brazylii  zwiększyła się o około 4 proc. do poziomu 435,1 tys. ton w porównaniu do kwietnia roku 2022 (przychody wzrosły o 2,3 proc. r/r do 840,3 mln USD).