Informacje

Eat Just podbija rynki światowe?

Eat Just podbija rynki światowe?

Amerykański startup Eat Just ogłosił pozyskanie nowego kapitału w wysokości 200 milionów dolarów – informuje agencja Reuters. Producent roślinnych zamienników jaj i „czystego mięsa” planuje nową pulę środków finansowych przeznaczyć na zwiększenie wydajności i ekspansję na nowych rynkach. Co ciekawe, w finansowanie amerykańskiej firmy zaangażował się fundusz Qatar Investment Authority, którego przedstawiciel ma dołączyć do zarządu Eat Just. Założona w 2011 roku firma Eat Just z siedzibą w San Francisco jest najbardziej znana z substytutu jajek na bazie fasoli mung o nazwie „JUST Egg”, który cieszy się ogromną popularnością w Stanach Zjednoczonych. Amerykański producent podjął już szereg działań strategicznych, aby zaistnieć poza USA. Z ostatnich ciekawych kroków poczynionych przez Eat Just było podpisanie kontraktu z największą w Chinach siecią fast food  – Dicos. Przedsiębiorstwo to ma w Chinach ponad 500 restauracji. Dicos oferuje w swoim menu jedzenie wzorowane na tym, które sprzedawane jest w Fast - foodach w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie. Umowa z JUST Egg ma w pierwszej fazie  zastąpić jaja kurze roślinnymi zamiennikami jaj jedynie w restauracjach zlokalizowanych w największych chińskich miastach. Eat Just poinformowała w 2020 roku także o planach budowy zakładu produkcji białka roślinnego w Singapurze w celu obsługi rynku azjatyckiego. Pod koniec ubiegłego roku firma Eat Just uzyskała zgodę Singapuru na sprzedaż mięsa z kurczaka wyhodowanego w laboratorium. Chodzi o tak zwane „czyste mięso”, czyli wytwarzane w laboratorium prawdziwe mięso bezpośrednio z komórek zwierzęcych pobranych od żywych zwierząt (bez konieczności poddania zwierząt ubojowi).  Singapur jest pierwszym krajem na świecie, który wydał zezwolenie regulacyjne na oficjalną sprzedaż tak zwanego „czystego mięsa”.