2024-08-26
Brazylijska branża drobiarska pozyskała nowy rynek zbytu dla mięsa drobiowego. Panama – jeden z największych konsumentów mięsa z kurczaka w Ameryce Łacińskiej – otwarła swój rynek na dostawy drobiu i mięsa wieprzowego z Brazylii. Jest to istotne wydarzenie dla brazylijskiego przemysłu białka zwierzęcego w realizacji kluczowego celu długoterminowej strategii rozwoju branży, czyli dążenia do znacznej dywersyfikacji eksportu mięsa i ułatwienia dostępu do rynków o dużym popycie na drób i wieprzowinę. Negocjacje z Panamą zostały rozpoczęte w 2023 roku. Działania brazylijskich władz przy wsparciu przedstawicieli sektora drobiarskiego odznaczają się wysoką skutecznością w międzynarodowych negocjacjach pozyskiwania szerokiej grupy klientów eksportowych dla brazylijskich zakładów drobiarskich.
W 2023 roku średnie spożycie mięsa kurcząt rzeźnych w Panamie wyniosło około 54 kg na osobę, a import tego rodzaju mięsa wyniósł 15,5 tys. ton, głównie z Ameryki Północnej. W opinii przedstawicieli branży drobiarskiej, wprowadzenie brazylijskich produktów na rynek Panamy przyniesie korzyści konsumentom ponieważ zwiększona konkurencja na rynku może doprowadzić do uzyskania korzystniejszych cen i zagwarantuje większą różnorodność wysokiej jakości produktów drobiarskich.
Copyright © 2017 Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz w Poznaniu Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja zebu.pl