Informacje

Rynki docelowe dla brazylijskich kurczaków

Rynki docelowe dla brazylijskich kurczaków

Brazylia zanotowała rekordowe wysyłki eksportowe mięsa drobiowego w pierwszym kwartale 2022 roku. Stało się tak przede wszystkim dzięki wypadnięciu Ukrainy z rynku globalnego oraz występowania grypy ptaków u największych producentów i eksporterów, czyli w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Przypomnijmy, że sprzedaż eksportowa brazylijskich kurczaków od stycznia do marca roku 2022 wzrosła o 10,2 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 roku i wyniosła 1142 mln ton. Wartościowo eksport wzrósł w tym okresie o 31,5 proc. r/r do 2,051 mld USD. W samym tylko marcu osiągnięto poziom wysyłek 418,8 tys. ton, co oznacza wolumenowo wzrost o 5,7 proc. mc/mc 2022/21. Przychody z eksportu w marcu 2022 roku zwiększyły się o 27,8 proc. r/r do 771,1 mln USD. Pytanie, gdzie dokładnie i na jaką skalę Brazylijczycy zwiększyli swoją pozycję konkurencyjną? Główne rynki docelowe to: Chiny, Japonia, ZEA, RPA, Meksyk. Większość kluczowych klientów zwiększyło zamówienia w 2022 roku. Po pierwszym kwartale roku 2022 Chińczycy odzyskali miano największego importera brazylijskich kurczaków, po chwilowym przesunięciu na dalszą pozycję na rzecz importerów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, pozostając najatrakcyjniejszym kierunkiem handlowym. W marcu 2022 Chiny sprowadziły z Brazylii 60,3 tys. ton mięsa, o 8,4 proc. więcej niż w marcu roku 2021.