Informacje

Tajlandia umacnia pozycję na rynku chińskim

Tajlandia umacnia pozycję na rynku chińskim

Chińska Generalna Administracja Celna (GACC) wydała pozwolenia na eksport mięsa kurcząt na swój rynek trzem kolejnym zakładom drobiarskim z Tajlandii, co powoduje, że obecnie liczba certyfikowanych i zarejestrowanych podmiotów posiadających uprawnienia do sprzedaży drobiu w Chinach wzrosła do 26. Chiny są kluczowym rynkiem zbytu dla tajskiego przemysłu drobiarskiego. W 2023 roku Tajlandia wyeksportowała do Chin mrożone mięso drobiowe o wartości 16,9 mld bahtów. Pozytywna dynamika sprzedaży została utrzymana w roku 2024 – przychody ze sprzedaży eksportowej w pierwszym półroczu tego roku przekroczyły 8 mld bahtów. Oczekuje się, że do końca tego roku wartość eksportu przekroczy 18 mld bahtów.

Tajlandia jest jednym z największych światowych producentów i eksporterów mięsa drobiowego. W 2023 roku całkowita wartość sprzedaży eksportowej drobiu wyniosła blisko 150 mld bahtów. Poza Chinami, ważnymi odbiorcami pozostają: Japonia, Wielka Brytania, Unia Europejska, Malezja i Korea Południowa.